Je Wi-Fi heeft problemen? De Wi-Fi-verbinding wordt steeds verbroken? Zo kun je de verbindingsproblemen onder controle krijgen.
De Wi-Fi-verbinding tussen een Wi-Fi-apparaat en de FRITZ!Repeater of de Wi-Fi-verbinding tussen de FRITZ!Repeater en een Wi-Fi-router (bijvoorbeeld FRITZ!Box) wordt regelmatig verbroken.
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.
Opmerking:De instructies voor de configuratie en de informatie over de functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Repeater.
Updates bevatten verbeteringen, herstelde fouten en nieuwe functies. Installeer daarom op alle apparaten het meest recente FRITZ!OS- of de meest recente softwareversie:
Opmerking:Informatie over de update krijg je van de fabrikant van het apparaat; raadpleeg bijvoorbeeld de handleiding.
De volgende stappen zijn alleen nodig als je een FRITZ!Box als Wi-Fi-router gebruikt en je Wi-Fi-instellingen van de FRITZ!Box hebt aangepast:
Opmerking:In de fabrieksinstellingen analyseert de FRITZ!Box regelmatig de Wi-Fi-omgeving en de verbindingskwaliteit van de met de FRITZ!Box verbonden Wi-Fi-apparaten, selecteert op basis daarvan automatisch de beste instellingen voor het Wi-Fi-kanaal en stuurt de Wi-Fi-apparaten naar het meest geschikte Wi-Fi-netwerk.
De volgende stappen zijn alleen nodig als je een Wi-Fi-router van een andere fabrikant gebruikt:
Opmerking:Informatie over het instellen van de Wi-Fi-router krijg je van de fabrikant van de router; raadpleeg bijvoorbeeld de handleiding.
Opmerking:Als de naam van het Wi-Fi-netwerk wordt gewijzigd, worden alle Wi-Fi-verbindingen verbroken. De Wi-Fi-verbindingen moeten vervolgens opnieuw worden ingesteld.
De volgende stappen zijn alleen nodig als je als Wi-Fi-router een FRITZ!Box gebruikt met FRITZ!OS 7 of nieuwer:
De Wi-Fi-router en FRITZ!Repeater zijn nu optimaal ingesteld. Als de Wi-Fi-verbindingen van afzonderlijke Wi-Fi-apparaten toch worden verbroken, is er alleen een oplossing mogelijk bij de Wi-Fi-apparaten in kwestie. Mogelijk kunnen de fabrikanten van de Wi-Fi-router en de Wi-Fi-apparaten je advies geven om het probleem te verhelpen.