Je Wi-Fi heeft problemen? De Wi-Fi-verbinding wordt steeds verbroken? Zo kun je de verbindingsproblemen onder controle krijgen.
De Wi-Fi-verbinding met het FRITZ!Powerline-apparaat of de Wi-Fi-verbinding van het FRITZ!Powerline-apparaat met de Wi-Fi-router (bijvoorbeeld FRITZ!Box) wordt regelmatig verbroken.
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.
Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van het FRITZ!Powerline-apparaat.
Updates bevatten verbeteringen, herstelde fouten en nieuwe functies. Installeer daarom op alle apparaten de meest recente FRITZ!OS- of softwareversie:
Opmerking:Informatie over de update krijg je van de fabrikant van het apparaat; raadpleeg bijvoorbeeld de handleiding.
De volgende stappen zijn alleen noodzakelijk als je een FRITZ!Box gebruikt als Wi-Fi-router en je Wi-Fi-instellingen van de FRITZ!Box hebt aangepast:
Opmerking:In de fabrieksinstellingen analyseert de FRITZ!Box regelmatig de Wi-Fi-omgeving en de verbindingskwaliteit van de met de FRITZ!Box verbonden Wi-Fi-apparaten, selecteert op basis daarvan automatisch de beste instellingen voor het Wi-Fi-kanaal en stuurt de Wi-Fi-apparaten naar het meest geschikte Wi-Fi-netwerk.
De volgende stappen zijn alleen noodzakelijk als je een Wi-Fi-router van een andere fabrikant gebruikt:
Opmerking:Informatie over de configuratie van de Wi-Fi-router krijg je van de fabrikant van de router; raadpleeg bijvoorbeeld de handleiding.
Opmerking:Als de naam van het Wi-Fi-netwerk wordt gewijzigd, worden alle Wi-Fi-verbindingen verbroken. De Wi-Fi-verbindingen moeten vervolgens opnieuw worden geconfigureerd.
De volgende stappen zijn alleen noodzakelijk als je als Wi-Fi-router een FRITZ!Box gebruikt met FRITZ!OS 7 of nieuwer:
Het FRITZ!Powerline-apparaat en de Wi-Fi-router zijn nu optimaal geconfigureerd. Als de Wi-Fi-verbindingen van afzonderlijke Wi-Fi-apparaten toch worden verbroken, is er alleen een oplossing mogelijk bij de Wi-Fi-apparaten in kwestie. Mogelijk kunnen de fabrikanten van de Wi-Fi-router en de Wi-Fi-apparaten je advies geven om het probleem te verhelpen.