De Wi-Fi-verbinding met de FRITZ!Repeater of de Wi-Fi-verbinding van de FRITZ!Repeater met een draadloze router (bijvoorbeeld FRITZ!Box) wordt regelmatig onderbroken.
Updates bevatten verbeteringen, herstelde fouten en nieuwe functies. Installeer daarom op alle apparaten de meest recente FRITZ!OS- of softwareversie:
Opmerking:Informatie over de update krijg je van de fabrikant van het apparaat; raadpleeg bijvoorbeeld de handleiding.
De volgende maatregelen zijn alleen noodzakelijk als je een FRITZ!Box gebruikt als draadloze router en je Wi-Fi-instellingen van de FRITZ!Box hebt aangepast:
Opmerking:In de fabrieksinstellingen analyseert de FRITZ!Box regelmatig de Wi-Fi-omgeving en de verbindingskwaliteit van de met de FRITZ!Box verbonden draadloze netwerkapparaten, selecteert op basis daarvan automatisch de beste instellingen voor het Wi-Fi-kanaal en stuurt de draadloze netwerkapparaten naar het meest geschikte Wi-Fi-netwerk.
De volgende maatregelen zijn alleen noodzakelijk als je een draadloze router van een andere fabrikant gebruikt:
Opmerking:Informatie over de configuratie van de draadloze router krijg je van de fabrikant van de router; raadpleeg bijvoorbeeld de handleiding.
Opmerking:Bij een wijziging van de naam van het Wi-Fi-netwerk worden alle Wi-Fi-verbindingen verbroken. De Wi-Fi-verbindingen moeten vervolgens opnieuw worden geconfigureerd.
De de draadloze router en FRITZ!Repeater zijn nu optimaal geconfigureerd. Als de Wi-Fi-verbindingen van afzonderlijke draadloze netwerkapparaten toch worden verbroken, is er alleen een oplossing mogelijk bij de draadloze netwerkapparaten in kwestie. Mogelijk kunnen de fabrikanten van de draadloze router en de draadloze netwerkapparaten je advies geven om het probleem te verhelpen.