De mobiele verbinding tussen de FRITZ!Box en de mobiele aanbieder wordt vaak (meerdere keren per dag) verbroken. Gedurende deze tijd knippert de Power/Mobile-led van de FRITZ!Box en blijft branden als de Internetverbinding opnieuw tot stand is gebracht. In de lijst met gebeurtenissen van de FRITZ!Box staat de volgende foutmelding:
"LTE antwoordt niet meer"
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.
Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.
Door installatie van het meest recente FRITZ!OS is je FRITZ!Box compatibel met de meest recente techniek voor het mobiele netwerk, die wordt gebruikt in de radiocellen van mobiele providers:
Afhankelijk van de mobiele aanbieder en het abonnement kan het op sommige locaties met meerdere netwerkcellen noodzakelijk zijn om het gewenste type mobiele netwerk in de FRITZ!Box in te stellen:
Op locaties waar verschillende frequentiebanden beschikbaar zijn kun je de stabiliteit van de verbinding met het mobiele netwerk mogelijk vergroten door een bepaalde frequentieband te selecteren:
Opmerking:In Duitsland worden de frequentiebanden 2,6 GHz, 1,8 GHz en 800 MHz gebruikt. Niet alle frequentiebanden zijn beschikbaar op elke locatie en niet elke mobiele provider ondersteunt alle frequentiebanden.
Met de richthulp kun je de optimale plaats voor de FRITZ!Box bepalen en de mobiele antennes optimaal uitrichten:
Opmerking:Het apparaat is conform de beschermingsklasse IP54 beschermd tegen stof en spatwater en is geschikt voor gebruik in een beschermde buitenomgeving.