Via de VPN-verbinding zijn apparaten, gedeelde bestanden en printers of andere diensten in het FRITZ!Box-netwerk op afstand niet toegankelijk.
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.
Opmerking:De instructies voor de configuratie en de informatie over de functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.
Via een VPN-verbinding is het alleen mogelijk om apparaten in een netwerk op afstand te benaderen via hun IP-adres:
Controleer met een ping of de IP-communicatie met apparaten in het netwerk op afstand principieel mogelijk is via de VPN-verbinding.
De VPN-verbinding kan mogelijk tijdelijk niet goed tot stand worden gebracht door een fout van de FRITZ!Box of door de internetverbinding van de FRITZ!Box. Start de FRITZ!Box daarom opnieuw op, zodat deze de firewall opnieuw initialiseert en de internetverbinding opnieuw tot stand brengt:
De volgende stap is alleen nodig als je je FRITZ!Box via IPSec hebt verbonden met een ander FRITZ!Box-netwerk (LAN-LAN-koppeling) of een bedrijfs-VPN:
Voer deze stap uit op alle Windows-computers:
De firewall van Windows verhindert in de standaardinstellingen de toegang tot gedeelde bestanden en printers via een VPN-verbinding tussen twee FRITZ!Box-netwerken (LAN-LAN-koppeling). Om de toegang mogelijk te maken, configureer je de volgende instellingen op je Windows-computers: