Die gebruikersinterface van de FRITZ!Box is niet bereikbaar via fritz.box of http://169.254.1.1 ? ✔ Zo los je het probleem op.
Wat moet je doen als de gebruikersinterface van je FRITZ!Box niet wordt geopend nadat je fritz.box of http://169.254.1.1 hebt ingevoerd?
Als je de gebruikersinterface niet kunt openen op je computer, tablet of smartphone, ligt dat meestal aan verkeerde instellingen van de FRITZ!Box of het netwerkapparaat.
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of de gebruikersinterface weer kan worden geopend.
Zorg dat het apparaat met het FRITZ!-thuisnetwerk is verbonden. Een internetverbinding is niet vereist:
Met Android-smartphones of -tablets is de gebruikersinterface in sommige gevallen alleen toegankelijk als de verbinding met het mobiele netwerk is verbroken. Je kunt de gebruikersinterface altijd bereiken, ook zonder toegang tot het internet:
Zodra je met je Android-apparaat toegang hebt gekregen tot de gebruikersinterface, kun je op je Android-apparaat de vliegtuigmodus weer uitzetten.
Wis op een computer met Windows of macOS het tijdelijk geheugen (cache) van de webbrowser:
Als je een anonimiseringsdienst voor het internet gebruikt (bijvoorbeeld Privédoorgifte in iCloud, Nord VPN) of een beveiligingssoftware met geïntegreerde VPN (bijvoorbeeld Avast One, McAfee Total Protection), kan de gebruikersinterface niet worden geopend, omdat alle gegevensverkeer via de VPN-verbinding naar de VPN-provider wordt gerouteerd:
Opmerking:De instellingen van de FRITZ!Box blijven daarbij behouden. Het opnieuw opstarten duurt ca. 2 minuten. Gedurende deze tijd heb je geen toegang tot de FRITZ!Box.
Onjuiste instellingen van het netwerkapparaat kunnen het openen van de gebruikersinterface verhinderen: