De FRITZ!Box is niet bereikbaar, toegang tot de gebruikersinterface is niet mogelijk met fritz.box? ✔ Zo los je het probleem op.
Wat te doen als de gebruikersinterface van je FRITZ!Box niet wordt geopend nadat je fritz.box hebt ingevoerd?
Als je de gebruikersinterface niet kunt openen op je computer, tablet of smartphone, ligt dat meestal aan verkeerde instellingen van de FRITZ!Box of het netwerkapparaat.
Voer de hier beschreven maatregelen na elkaar uit. Controleer na elke maatregel of je nu de gebruikersinterface kunt openen.
Verzeker je ervan dat het apparaat met de FRITZ!Box is verbonden. Een internetverbinding is niet vereist:
Met Android-smartphones of -tablets is de gebruikersinterface van een FRITZ!Box met een storing van de internetverbinding normaalgesproken alleen toegankelijk als de verbinding met het mobiele netwerk is verbroken:
Zodra je met je Android-apparaat toegang hebt gekregen tot de gebruikersinterface, kun je de vliegtuigmodus weer uitschakelen op je Android-apparaat.
Sommige webbrowsers starten een zoekopdracht op het internet als je een onbekend of onvolledig adres invoert, bijvoorbeeld Google Chrome via Google. Om dit te voorkomen moet je het volledige adres http://fritz.box invoeren.
Wis op een computer met Windows of macOS het tijdelijk geheugen (cache) van de webbrowser:
Als je een anonimiseringsdienst (bijvoorbeeld Nord VPN) of een beveiligingssoftware met geïntegreerde VPN gebruikt (bijvoorbeeld McAfee Total Protection), kan de gebruikersinterface van de FRITZ!Box niet worden geopend omdat alle gegevensverkeer via de VPN-verbinding naar de VPN-provider wordt gestuurd:
Opmerking:De instellingen van de FRITZ!Box blijven daarbij behouden. Het opnieuw opstarten duurt ongeveer 2 minuten. Gedurende deze tijd heb je geen toegang tot de gebruikersinterface.
Onjuiste instellingen van het netwerkapparaat kunnen het openen van de gebruikersinterface verhinderen: