Er kunnen geen uitgaande oproepen via het internet tot stand worden gebracht met één of meer telefoons die zijn aangemeld bij de FRITZ!Box. Mogelijk kunnen bepaalde telefoonnummers ook niet worden gebeld. Dit probleem treedt incidenteel of altijd op. Mogelijk is het telefoonnummer op dit moment niet geregistreerd en wordt op de pagina "Overview" of in de Event Log van de FRITZ!Box een van de volgende foutmeldingen, of een andere melding over het telefoonnummer weergegeven:
Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.
Voer de hier beschreven maatregelen na elkaar uit. Controleer na elke maatregel of het probleem is opgelost.
Afb.: Land- en netnummer invoeren (bijvoorbeeld voor Duitsland en Berlijn)
Deze paragraaf is alleen van toepassing als bij het optreden van de fout het bericht: "Internet telephony [...] failed. Reason for error: Not Acceptable Here (488)" wordt weergegeven in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box onder "System > Event Log". Met dit bericht geeft je provider aan dat de aangevraagde dienst niet ter beschikking staat voor jouw aansluiting. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren om een van de volgende redenen:
Een oplossing door de FRITZ!Box is daarom niet mogelijk.
De volgende maatregelen zijn alleen noodzakelijk als de FRITZ!Box niet zelf verbinding maakt met internet, maar de internetverbinding van een andere router in het netwerk gebruikt:
De volgende maatregelen zijn alleen noodzakelijk als de telefoon is verbonden met de poort voor ISDN-toestellen ("FON S0"):
Wanneer je een ISDN-telefoon gebruikt om te bellen, stuurt de FRITZ!Box tekstgegevens naar de telefoon. Hierdoor kun je op het scherm van je telefoon bijvoorbeeld zien welk nummer wordt gebruikt voor de oproep. Sommige ISDN-telefoons kunnen deze tekst echter niet juist verwerken. Schakel daarom bij wijze van test deze functie uit in de FRITZ!Box:
Opmerking:Je kunt deze functie weer inschakelen met #960*2*.
De FRITZ!Box is voorzien van een aantal functies om energie te besparen. Onder andere wordt de communicatie tussen de interne S0-bus van de FRITZ!Box en het ISDN-apparaat beëindigd, als er geen verbinding actief is. Sommige ISDN-apparaten hebben problemen met deze functie. Schakel deze functie daarom uit in de FRITZ!Box als ISDN-apparaten een probleem hebben om een verbinding tot stand te brengen:
Opmerking:Je kunt deze functie weer inschakelen met #966*0*.
De volgende maatregelen zijn alleen noodzakelijk als het probleem optreedt met een draadloze telefoon:
De FRITZ!Box is nu volledig geconfigureerd voor uitgaande verbindingen via het internet. Andere oorzaken kunnen bijvoorbeeld technische problemen bij je provider voor internettelefonie zijn.