Je kunt niet uitgaand bellen? De telefoon werkt niet of het telefoonnummer is niet geregistreerd? ✔ Zo los je het probleem op.
Er kunnen geen uitgaande telefoonverbindingen via het internet tot stand worden gebracht met één of meer telefoons die zijn aangemeld bij de FRITZ!Box. Mogelijk kunnen bepaalde telefoonnummers ook niet worden gebeld. Dit probleem treedt zo nu en dan of altijd op. Mogelijk is het telefoonnummer op dit moment niet geregistreerd en wordt op de pagina "Overzicht" of in de lijst met gebeurtenissen van de FRITZ!Box een van de volgende foutmeldingen of een andere melding over het telefoonnummer weergegeven:
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.
In sommige gevallen mislukken uitgaande oproepen op de analoge nevenaansluiting "FON", als aan de telefoon geen telefoonnummer is toegewezen:
Belangrijk:Als de telefoon nog niet wordt weergegeven, klik dan op de knop "Nieuw apparaat instellen" ("Nieuw apparaat inrichten") en volg de instructies van de wizard.
Afb.: Land- en netnummer invoeren (bijvoorbeeld voor Duitsland en Berlijn)
Met IP-telefoons (bijvoorbeeld FRITZ!App Fon) en telefoons die zijn verbonden met een Mesh Repeater, zijn alleen oproepen naar binnenlandse telefoonnummers en alarmnummers mogelijk. Deze beveiligingsfunctie kun je uitschakelen:
Deze paragraaf is alleen van toepassing als bij het optreden van de fout de melding: "Internettelefonie [...] niet geslaagd. Oorzaak: Not Acceptable Here (488)" wordt weergegeven in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box onder "Systeem > Gebeurtenissen". Met deze melding geeft je provider aan dat de aangevraagde dienst niet beschikbaar is voor jouw aansluiting. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren om een van de volgende redenen:
Een oplossing door de FRITZ!Box is daarom niet mogelijk.
De volgende stappen zijn alleen nodig als de telefoon is verbonden met de analoge poort "FON":
De poort "FON" biedt twee opties om apparaten aan te sluiten: een RJ11-bus en een TAE-bus. Je kunt altijd maar één van de twee aansluitopties gebruiken:
Voorbeeld:
Als je op de RJ11-bus een telefoon hebt aangesloten, kun je op de TAE-bus geen apparaat (bijvoorbeeld faxapparaat, antwoordapparaat) meer aansluiten.
Belangrijk:Configureer FRITZ!App Fon niet met de wizard. FRITZ!App Fon wordt automatisch opnieuw geconfigureerd als je de app van je smartphone verwijdert en opnieuw installeert.
De volgende stappen zijn alleen nodig als het probleem optreedt met een draadloze telefoon:
De FRITZ!Box is nu volledig geconfigureerd voor uitgaande verbindingen via het internet. Andere oorzaken kunnen bijvoorbeeld technische problemen bij je provider voor internettelefonie zijn.