Je kunt geen uitgaande oproepen voeren? De telefoon werkt niet of het telefoonnummer is niet geregistreerd? ✔ Zo los je het probleem op.
Er kunnen geen uitgaande oproepen via het internet tot stand worden gebracht met één of meer telefoons die zijn aangemeld bij de FRITZ!Box. Mogelijk kunnen bepaalde telefoonnummers ook niet worden gebeld. Dit probleem treedt incidenteel of altijd op. Mogelijk is het telefoonnummer op dit moment niet geregistreerd en wordt op de pagina "Overview" of in de Event Log van de FRITZ!Box een van de volgende foutmeldingen, of een andere melding over het telefoonnummer weergegeven:
Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.
De volgende stap is alleen noodzakelijk als je de FRITZ!Box achter een Speedport Hybrid gebruikt en je internetnummers van Deutsche Telekom na de FRITZ!OS-update niet meer zijn geregistreerd:
Afb.: Land- en netnummer invoeren (bijvoorbeeld voor Duitsland en Berlijn)
Met IP-telefoons (bijvoorbeeld FRITZ!App Fon) en telefoons die zijn verbonden met een Mesh Repeater, zijn alleen oproepen naar binnenlandse telefoonnummers en alarmnummers mogelijk. Deze beveiligingsfunctie kun je uitschakelen:
Deze paragraaf is alleen van toepassing als bij het optreden van de fout het bericht: "Internet telephony [...] failed. Reason for error: Not Acceptable Here (488)" wordt weergegeven in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box onder "System > Event Log". Met dit bericht geeft je provider aan dat de aangevraagde dienst niet ter beschikking staat voor jouw aansluiting. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren om een van de volgende redenen:
Een oplossing door de FRITZ!Box is daarom niet mogelijk.
De volgende stappen zijn alleen noodzakelijk als de FRITZ!Box niet zelf verbinding maakt met het internet, maar de internetverbinding van een andere router in het netwerk gebruikt:
De volgende stappen zijn alleen noodzakelijk als de telefoon is verbonden met de analoge poort "FON":
De poort "FON" biedt twee opties om apparaten aan te sluiten: een RJ11-bus aan de achterkant en een TAE-bus aan de zijkant van de FRITZ!Box. Je kunt altijd maar één van de twee aansluitingen gebruiken:
Belangrijk:Configureer FRITZ!App Fon niet met de wizard. FRITZ!App Fon wordt automatisch opnieuw geconfigureerd als je de app van je smartphone verwijdert en opnieuw installeert.
De volgende stappen zijn alleen noodzakelijk als het probleem optreedt met een draadloze telefoon:
De FRITZ!Box is nu volledig geconfigureerd voor uitgaande verbindingen via het internet. Andere oorzaken kunnen bijvoorbeeld technische problemen bij je provider voor internettelefonie zijn.