FRITZ!App Fon rinkelt niet bij sommige of alle inkomende oproepen, hoewel FRITZ!App Fon juist is aangemeld bij de FRITZ!Box en uitgaande oproepen via dit telefoonnummer mogelijk zijn.
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.
Vanwege technische richtlijnen bij Apple kunnen er met iOS via een VPN-verbinding geen inkomende oproepen worden gesignaleerd.
De volgende stappen zijn alleen nodig als het probleem optreedt wanneer je FRITZ!App Fon gebruikt op een Android-apparaat:
Opmerking:In veel telefoons vind je de optie in het menu "Instellingen > Meldingen > Niet storen".
De volgende stappen zijn alleen nodig als het probleem optreedt wanneer je FRITZ!App Fon gebruikt op een Android-apparaat:
Opmerking:In veel telefoons vind je de optie in het menu "Instellingen > Apps >FRITZ!App Fon > App-activiteit onderbreken indien niet gebruikt".
Met iOS kunnen er geen inkomende oproepen worden gesignaleerd als FRITZ!App Fon is verbonden met een Wi-Fi-netwerk waarvan de Wi-Fi-netwerknaam (SSID) niet overeenkomt met de naam van de FRITZ!Box:
Wijs de telefoonnummers voor FRITZ!App Fon niet toe in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box, maar in de app zelf:
Oproepen naar je internettelefoonnummer kunnen de FRITZ!Box alleen bereiken als er verbinding is met internet. In sommige FRITZ!Box-modellen moet je configureren dat de internetverbinding permanent in stand wordt gehouden:
Als de telefoon nog steeds niet rinkelt wanneer je wordt gebeld op een internettelefoonnummer terwijl de internetverbinding en het internettelefoonnummer juist zijn geconfigureerd, heeft je provider voor internettelefonie technische problemen:
Belangrijk:Als je telefoonnummer wordt geporteerd (bijvoorbeeld bij een overstap op een IP-lijn) kan een telefoonnummer voor uitgaande telefonie vaak meteen worden gebruikt. Je kunt echter gedurende een of twee dagen niet op dit nummer worden gebeld, omdat het telefoonnummer dan nog niet volledig is geporteerd.