Eén of meerdere telefoons aan de FRITZ!Box rinkelen niet bij oproepen? ✔ Zo los je het probleem op.
De FRITZ!Fon rinkelt niet bij sommige of alle inkomende oproepen, hoewel de telefoon juist is aangemeld bij de FRITZ!Box en uitgaande oproepen via dit telefoonnummer mogelijk zijn.
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.
Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.
Bij een inkomende oproep kunnen maximaal twee telefoons rinkelen van alle telefoons die zich binnen het ontvangstbereik bevinden van een DECT-repeater van een andere fabrikant. Als je een FRITZ!DECT Repeater of een FRITZ!Box in de DECT-repeatermodus gebruikt, kunnen er tot vijf telefoons tegelijkertijd rinkelen.
De volgende stap is alleen noodzakelijk als bovenin het scherm van de telefoon een doorgestreepte bel wordt weergegeven:
Mogelijk rinkelt de telefoon in het begin maar heel zacht en is niet te horen omdat de stijgende beltoon is ingeschakeld:
Mogelijk rinkelt de telefoon niet, omdat in de FRITZ!Box een functie voor niet storen, oproepen blokkeren, doorschakeling of callthrough is ingeschakeld. Schakel deze instellingen in de FRITZ!Box uit:
Als de telefoon nu wel rinkelt, was er een storing in de DECT-verbinding met de telefoon. Alle apparaten die radiogolven uitzenden zijn mogelijke interferentiebronnen. Dat kunnen bijvoorbeeld DECT-basisstations, babyfoons, mobiele telefoons en televisieantennes zijn. Als de telefoon het weksignaal van de FRITZ!Box niet op tijd ontvangt en daarom niet uit de stand-bymodus wordt gewekt, kan het helpen om de telefoon te verplaatsen naar een andere plek.
Oproepen naar je internettelefoonnummer kunnen de FRITZ!Box alleen bereiken als er verbinding is met internet. In sommige FRITZ!Box-modellen moet je configureren dat de internetverbinding permanent in stand wordt gehouden:
Als de telefoon nog steeds niet rinkelt wanneer je wordt gebeld op een internettelefoonnummer terwijl de internetverbinding en het internettelefoonnummer juist zijn geconfigureerd, heeft je provider voor internettelefonie technische problemen:
Belangrijk:Als je telefoonnummer wordt geporteerd (bijvoorbeeld bij een overstap op een IP-lijn) kan een telefoonnummer voor uitgaande telefonie vaak meteen worden gebruikt. Je kunt echter gedurende een of twee dagen niet op dit nummer worden gebeld, omdat het telefoonnummer dan nog niet volledig is geporteerd.