Eén of meerdere telefoons aan de FRITZ!Box rinkelen niet bij oproepen? ✔ Zo los je het probleem op.
Eén of meerdere telefoons aan de FRITZ!Box rinkelen niet bij sommige of alle inkomende oproepen, hoewel uitgaande telefoongesprekken mogelijk zijn.
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.
Bij een inkomende oproep kunnen maximaal twee telefoons rinkelen van alle telefoons die zich binnen het ontvangstbereik bevinden van een DECT-repeater van een andere fabrikant. Als je een FRITZ!DECT Repeater of een FRITZ!Box in de DECT-repeatermodus gebruikt, kunnen er tot vijf telefoons tegelijkertijd rinkelen.
Mogelijk rinkelt de telefoon niet, omdat in de FRITZ!Box een functie voor niet storen, oproepen blokkeren, doorschakeling of call through is ingeschakeld. Schakel deze instellingen in de FRITZ!Box uit:
Belangrijk:Do Not Disturb kan niet worden ingesteld voor IP-telefoons die zijn verbonden met de interface "LAN/WLAN", bijvoorbeeld FRITZ!App Fon.
De volgende maatregelen zijn alleen noodzakelijk als het probleem optreedt met een draadloze telefoon:
Als de telefoon nu wel rinkelt, dan was er een storing in de DECT-verbinding met de telefoon. Alle apparaten die radiogolven uitzenden zijn mogelijke interferentiebronnen. Dat kunnen bijvoorbeeld DECT-basisstations, babyfoons, mobiele telefoons en televisieantennes zijn. Als de telefoon het weksignaal ("wake up") van de FRITZ!Box niet op tijd ontvangt en daarom niet uit de stand-bymodus wordt gewekt, kan het helpen om de telefoon te verplaatsen naar een andere plek.
De volgende maatregelen zijn alleen noodzakelijk als de telefoon is aangesloten op een telefooncentrale die is verbonden met de FRITZ!Box:
Als de telefoon nu rinkelt, is de telefooncentrale verkeerd geconfigureerd. Informatie over configuratie van de telefooncentrale verkrijg je bij de fabrikant.
De werkwijze is afhankelijk van de manier waarop de telefoon met de FRITZ!Box is verbonden:
Opmerking:Informatie over configuratie van de telefoonnummers (MSN's) vind je in de handleiding of krijg je rechtstreeks van de fabrikant van de telefoon.
Wijs de telefoonnummers voor FRITZ!App Fon niet toe in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box, maar in de app zelf:
De FRITZ!Box is voorzien van een aantal functies om energie te besparen. Onder andere wordt de communicatie tussen de interne S0-bus van de FRITZ!Box en het ISDN-apparaat beëindigd, als er geen verbinding actief is. Sommige ISDN-apparaten hebben problemen met deze functie. Schakel deze functie daarom uit in de FRITZ!Box als ISDN-apparaten een probleem hebben om een verbinding tot stand te brengen:
Als de telefoon nog steeds niet rinkelt wanneer je wordt gebeld op een internettelefoonnummer, terwijl de internetverbinding en het internettelefoonnummer correct zijn geconfigureerd, dan heeft je provider voor internettelefonie technische problemen:
Belangrijk:Als je telefoonnummer wordt geporteerd (bijvoorbeeld bij het wisselen naar een IP-gebaseerde aansluiting) kan een telefoonnummer voor uitgaande telefonie vaak meteen worden gebruikt. Je kunt echter gedurende een of twee dagen niet op dit nummer worden gebeld, omdat het telefoonnummer dan nog niet volledig is geporteerd.