Eén of meerdere telefoons aan de FRITZ!Box rinkelen niet bij oproepen? ✔ Zo los je het probleem op.
Eén of meerdere telefoons aan de FRITZ!Box rinkelen niet bij sommige of alle inkomende oproepen, hoewel uitgaande oproepen mogelijk zijn.
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.
Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.
Bij een inkomende oproep kunnen maximaal twee telefoons rinkelen van alle telefoons die zich binnen het ontvangstbereik bevinden van een DECT-repeater van een andere fabrikant. Als je een FRITZ!DECT Repeater gebruikt, kunnen er tot vijf telefoons tegelijkertijd rinkelen.
Mogelijk rinkelt de telefoon niet, omdat in de FRITZ!Box een functie voor niet storen, oproepen blokkeren, doorschakeling of callthrough is ingeschakeld. Schakel deze instellingen in de FRITZ!Box uit:
Belangrijk:De functie "Niet storen" kan niet worden ingesteld voor IP-telefoons die zijn verbonden met de interface "LAN/WLAN", bijvoorbeeld FRITZ!App Fon.
De volgende stappen zijn alleen nodig als het probleem optreedt met een draadloze telefoon:
Als de telefoon nu wel rinkelt, was er een storing in de DECT-verbinding met de telefoon. Alle apparaten die radiogolven uitzenden zijn mogelijke interferentiebronnen. Dat kunnen bijvoorbeeld DECT-basisstations, babyfoons, mobiele telefoons en televisieantennes zijn. Als de telefoon het weksignaal van de FRITZ!Box niet op tijd ontvangt en daarom niet uit de stand-bymodus wordt gewekt, kan het helpen om de telefoon te verplaatsen naar een andere plek.
De volgende stappen zijn alleen nodig als de telefoon is aangesloten op een telefooncentrale die is verbonden met de FRITZ!Box:
Als de telefoon nu rinkelt, is de telefooncentrale onjuist geconfigureerd. Informatie over configuratie van de telefooncentrale verkrijg je bij de fabrikant.
De werkwijze is afhankelijk van de manier waarop de telefoon met de FRITZ!Box is verbonden:
Wijs de telefoonnummers voor FRITZ!App Fon niet toe in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box, maar in de app zelf:
Mogelijk rinkelt de telefoon niet, omdat er bij de telefonieprovider een doorschakeling is ingeschakeld. Schakel daarom de doorschakelingen uit bij je provider:
Als de telefoon nog steeds niet rinkelt wanneer je wordt gebeld op een internettelefoonnummer terwijl de internetverbinding en het internettelefoonnummer juist zijn geconfigureerd, heeft je provider voor internettelefonie technische problemen:
Belangrijk:Als je telefoonnummer wordt geporteerd (bijvoorbeeld bij een overstap op een IP-lijn) kan een telefoonnummer voor uitgaande telefonie vaak meteen worden gebruikt. Je kunt echter gedurende een of twee dagen niet op dit nummer worden gebeld, omdat het telefoonnummer dan nog niet volledig is geporteerd.